4 Aralık 2010 Cumartesi

Arcade Fire - The Suburbs

Evet yılın sonuna yaklaşırken size iddalı bir cümle kurmak istiyoruz. Size bu yılın albümü sorusunun cevabını vereceğiz. Cevabı şimdiden söyleyelim ve üstüne biraz konuşalım. Neden bu yılın albümü The Suburbs... İlk önce bu konuya girmeden neden Arcade Fire dediğinizi duyar gibiyim. Geçenlerde bana bir arkadaşım ilginç bir şey söylemişti. Bu grubu seviyorsun güzel hoş ama bu grubtan ciddi şekilde nefret eden insanlar var. Ve üstelik belli bir müzik kalitesi olan insanlar. Bunları söyledikten sonra, peki sen neden bu grubu seviyorsun diye sordu. Ben de grubun ilk adımlarının atıldığı grup üyelerinden Régine Chassagne'nın gruba katılış biçimini gösterdim. Büyük kardeş Buttler Chassagnen'ını bir üniversitede gerçekleşen bir sanat sergisinde Chassagne’yi caz söylerken keşfetmiş. Bunu duyduğumda o kadar etkilenmiştim ki ilk önce şunu düşündüm. Demek ki hem Butler olsun hem de Chassagne aslında birer caz tutkunu insanlar ve bu rock grubunun oluşumunda cazın olması ise beni bu gruba bağlayan en büyük etkenlerden... Daha sonraları ise Win Butler ile Chassagnen'ının evlenmesi de insanda güzel tebessüm oluşturuyor. Tabi bu arada grubun diğer üyelri olan küçük kardeş William Butler ve Richard Reed Parry, Tim Kingsbury'de unutmamak gerekir. Albüme gelecek olursak daha önce Arcade Fire dinlemeyenler için normal bir albüm gibi gelecektir. Ama albümün tamamını dinlediğinizde ve bunu tekrarladığınızda bu albümün resmen bağımlısı oluyorsunuz. Albümde toplam birbirinden güzel 16 şarkı bulunmakta. Aslında 15 şarkı ama The Suburs şarkısının Continued versiyonu ile 16 şarkı oluyorlar. Bu arada son bir bilgi daha vermek istiyorum. Bu yıl 53. düzenlenecek olan gramy düllerinde Arcade Fire toplam 3 adet gramy ödüllüne aday gösterildiler. Tabi bunların içinde yılın albümü adaylılığı kaçınılmazdı. Alır mı bilinmez ama benim için yılın albümü The Suburbs...




Arcade Fire - The Suburbs (Unstaged)
Yükleyen 3dirtysocks. - Yüksek çözünürlüklü video keyfini yaşayın!

Hiç yorum yok: