6 Mayıs 2012 Pazar

Eivind Opsvik - Youth Hopeth

Dün yeni çıkmış caz albümlerine bakarken Norveçli bir cazcının çıkarmış olduğu albüm oldukça dikkatimi çekti. Bu kişi Eivind Opsvik. Ayrıca kendisi 14 yaşından beri Newyork'da yazıyor. Çaldığı birçok enstrüman olunca ben de albümü bir yerlerden bulup kendime hemen bir dinleme imkanı yarattım. Biraz kendisini araştırayım derken de harika bir video klibini izledim. Klibi hatırı sayılır birkaç kişiye gönderdim. Bunlardan biri benim için efsane bir albüm olan "bir çiçek yılı sonra" albümünün vokalistlerinden Selen Gülün. O da blogunda şöyle bir yazıya pekiştirmiş, bu harika video klibi.

Siz var ya?
...sasirmis, felegin cemberinden gecmis, kendini kaybetmekten korkmayan, kafasini gozunu yarmis, hayattan anlam cikarmaya calismis, denemis ama becerememis, buna ragmen hayati ilginc bulan, yasantisindan sacma sapan beklentisi olan, ayni zamanda hic bir beklentisi olmayan, bir iddiasi olmayan ama bu konuda cok iddiali olan  insanlar ilgimi cekiyor. Acik ve net! Kusuruma bakmayin! 
Bunun disinda asiri kontrollu, dusunduklerinden, soylediklerinden ve yaptiklarindan emin olan, duygularini kontrol edebildigini dusunen, muzik ve diger sanat kollarini 'toplum icin' yapan, icmekten, somurtmaktan, soylenmekten, kufur etmekten, uzaklasmaktan, yakinlasmaktan, okumaktan ve yalnizliktan korkan sizler... Siz var ya siz... 
Source: Cycle in me / Çemberin içinde.

Ben bu yazıyı okuduktan sonra aklıma benim için çok önemli olan harika bir şiir geldi. Ben de o şiiri, bu yazıyı ve bu video klibi birleştirip yapmış olduğumuz deneyselliği daha da ileriye götürmek ve burada hepsini bir araya getirmek istedim.

Ortalama İnsan
ortalama erkekten
ortalama kadından
sakının
sevgilerinden sakının
sevgileri vasattır,
vasatı aranır dururlar
ama nefretleri dahiyanedir
nefretleri seni beni
herkesi öldürebilecek kadar dahiyanedir.
yalnızlığı istemezler
yalnızlığı anlamazlar
kendilerinden farklı her şeyi
yok etmeye çalışırlar
sanat yaratamadıklarından
sanatı anlayamazlar
yaratma başarısızlıklarını
dünyanın beceriksizliğine yorarlar
kendileri tam sevemedikleri için
senin sevginin eksik olduğuna inanır
ve senden nefret ederler
ve nefretleri
parlak bir elmas
bir bıçak
bir dağ
bir kaplan
bir baldıran otu gibi
mükemmeldir
en usta oldukları
sanattır nefret!
- charles bukowski

Not: Ayrıca bu blogun sahibi güzel insan miocaro'nun bu vesileyle doğum gününü kutlarım.

Hiç yorum yok: