15 Kasım 2008 Cumartesi

The Verve, Bittersweet Symphony

Dünkü Çellistabul konserinin etkisinden hala kurtulamadım galiba ki cumartesi gününe de böyle yaylılar kokan bir parça adadım senfoni tadında :)

1989 yılında İngiltere’nin küçük kasabalarından biri olan Wigan’da kurulan The Verve, 90’lı yılların Britpop akımında önemli rol oynayan gruplardan biri. "Vokalde müzik dünyasının en yetenekli isimlerinden biri olan Richard Ashcroft’un bulunduğu grubun kadrosunda, gitarda Nick McCave, basta Simon Jones ve baterist Peter Salisbury yer alıyordu ilk başlarda. Bunu belirtmeliyim çünkü grup içerisinde anlaşmazlıklar yüzünden sürekli ayrılmalar, sonra yeniden gruba dahil olmalar The Verve'nin kaderinde süreklilik arzetmekte. 1999 yılındaki dağılmadan sonra, 2007 de tekrar fakat bir eksikle, Simon Jones, biraraya geldiler. Hala da öyleler (sanırım dağılmadılarsa :)
“The Bittersweet Symphony” oldukça ses getiren “Urban Hymns” albümlerinin hit parçası ve bir özelliği de “The Rolling Stones”un “The Last Time” parçasının bir bölümünün şarkıda sample olarak kullanılması!
Yağmurlu ve kapalı bir cumartesi olacağını düşünüyorum ve bu hava için şiddetle tavsiye ediyorum, lütfen şarkınızı dinlerken, bol kremalı kahvenizi avuçlarınızla kavrayıp pencerenize yanaşın ve gri gökyüzüne bakıp şööyle derin bir nefes alın ve ardından kahvenizden bir yudum..ve bir yudum daha..
Ne keyiftir!!

Size de keyifli cumartesiler..



Hiç yorum yok: